niedziela, 4 marca 2012

DZIEŃ 3 - Książka, która Cię kompletnie zaskoczyła...


"WYSPA TAJEMNIC" - Dennis Lehane
No cóż, szczerze mówiąc powinnam przyznać, że pierwszy zaskoczył mnie film, ponieważ pierwsze spotkanie z tą historią, miałam za sparwą ekranizacji. Jednak jeśli mam brać pod uwagę przedstawioną historię, to zdecydowanie była to powieść, która mnie kompletnie zaskoczyła! 
Zaczyna się jak typowy kryminał. Na wyspie, na której mieści się szpital dla obłąkanych przestępców, znika jedna z pacjentek. Co najciekawsze znika ona z celi, w której drzwi były zamknięte na klucz, a w oknach wstawione były kraty. Na wyspę przybywa dwóch przedstwicieli prawa, aby znaleźć kobietę i rozwiązać zagadkę jej tajemniczego zniknięcia. Zaraz po ich przybyciu nad wyspę nadciąga huragan i droga powrotna zostaje odcięta.
Tak, zaczyna się jak zwykła powieść kryminalna, w której trzeba rozwikłać zagadkę tajemniczego zniknięcia kobiety. Jednak potem z każdą kolejną stroną zaczyna robić się coraz ciekawiej... Trzyma czytelnika w napięciu i wciąga tak bardzo, że ciężko jest się oderwać. Ja chociaż znałam już wydarzenia z filmu i tak czytałam z zainteresowaniem do późnych godzin nocnych, obiecując sobie "jeszcze tylko 2 (5, 8, 23...) strony! Jest to historia wręcz niemożliwa do przewidzenia i zakończenie tak zaskakuje, że po zamknięciu ostatniej strony analizujemy jeszcze kolejno wydarzenia...
Zdecydowanie polecam tę powieść! Historii nie da się przewidzieć, końcówka zaskakuje i o to właśnie chodzi... :) A oto moja RECENZJA


"NOSTALGIA ANIOŁA" - Alice Sebold
Jest jeszcze jedna książka, o której chciałam wspomnieć w tym punkcie... Książka, która również mnie kompletnie zaskoczyła jednak w negatywnym tego słowa znaczeniu! "Nostalgia anioła"... spodziewałam się po niej wszystkiego co najlepsze. Zasiadałam do niej pełna nadziei, oczekiwałam wzruszającej powieści, którą będę czytać ze łzami w oczach... A co zastałam? Nudę! Strasznie ciężko mi się ją czytało. Została bardzo monotonnie napisana, ciągnęła się jak flaki z olejem i czytałam ją odliczając niecierpliwie strony do końca powieści! Byle jak najszybciej skończyć, byle dobrnąć jak najszybciej do końca i móc sięgnąć w końcu po coś ciekawszego!Naprawdę byłam kompletnie zaskoczona. Spodziewałam się wspaniałego spotkania z wzruszającą historią, a na stronach powieści znalazłam wielkie rozczarowanie! Nic mnie nie porwało w tej książce! Kompletnie nic! Uważam, że zrobiono o wiele ciekawszy poruszający film... Oczywiście zachęcam każdego do osobistego spotkania z tą książką, aby samemu przekonać się co się w niej kryje. Może Wy znajdziecie w niej więcej niż ja i książka ta zaskoczy Was w ten poztywny sposób... Moja recenzja TUTAJ

1 komentarz:

  1. Oglądałam "Wyspę tajemnic" i zdecydowanie powinnam również przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest na wagę złota... :) Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...