środa, 12 września 2012

"SEKRETY MISTRZA FOTOGRAFII CYFROWEJ. W DĄŻENIU DO PERFEKCJI" - Scott Kelby

Rok wydania: 16.05.2012
Format: 158 x 235
Ilość stron: 256
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Helion
Dostępność: księgarnia GANDALF


OPIS WYDAWCY
Kolejna solidna porcja wiedzy na temat fotografii jest na wyciągnięcie Twojej ręki; podana w wyjątkowy i niepowtarzalny sposób. Czytając tę książkę, poczujesz się jak na indywidualnej sesji z jej autorem. Na wszystkie pytania, które mógłbyś mu zadać w trakcie wspólnego fotografowania, tu właśnie znajdziesz odpowiedź. Bez zbędnej otoczki i niepotrzebnej teorii - po prostu dowiesz się, jak robić jeszcze lepsze zdjęcia!

Poznasz tajniki zaawansowanego wykorzystania lampy błyskowej. Opanujesz techniki użycia softboksa, kilku lamp błyskowych, filtrów czy dyfuzora. Odbędziesz także wycieczkę do studia i zdobędziesz wiedzę na temat lamp studyjnych, tła, statywów oraz oświetlania sylwetki. Poznasz także całą gamę obiektywów, ich zalety i wady oraz przeznaczenie. Potem przyjdzie czas na fotografowanie! W pierwszej kolejności nauczysz się robić zdjęcia przedmiotom i wydobywać z nich to, co najlepsze. Następnie zabierzesz się za fotografowanie krajobrazów, ludzi oraz wydarzeń sportowych. Każda strona tej książki obfituje w bezcenne porady i wskazówki. Jest to zatem obowiązkowa pozycja dla każdego przyszłego mistrza fotografii!

MOJA OPINIA
W dzisiejszych czasach aparat fotograficzny stał się nieodłącznym elementem naszego życia. Towarzyszy nam podczas najważniejszych, najpiękniejszych chwil... Przy jego wiernym obiektywie ślubujemy wierność miłości naszego życia, uwieczniamy pierwsze chwile życia nowych członków rodziny...W jego towarzystwie spędzamy z ukochanym pierwsze wspólne wakacje. Uwieczniamy pierwsze pocałunki, pierwsze nieśmiałe spojrzenia w oczy. A są też i tacy "szaleńcy", którzy wstają wczesnym rankiem i udają się w krzaki łapać pierwsze promienie wstającego słońca! :) Ja mam wokół siebie kilku takich "szaleńców"... więc uwierzcie mi, że napisanie tej recenzji jest dla mnie strasznie ciężkim zadaniem, gdyż poniekąd piszę właśnie o moich przyjaciołach... :) Dodatkowo wszystkie zdjęcia, które macie okazję tu oglądać są ich autorstwa :)

Jak to się dzieje, że mężczyzna w średnim wieku, na co dzień schorowany, przemęczony, który skarży się na
bóle nogi, idzie 15km po bagnach i polach, w środku nocy, aby uchwycić w obiektywie pierwsze promienie wschodzącego słońca?! Młoda kobieta, matka, żona, moja przyjaciółka, bierze aparat i podczas spaceru, w ciągu kilku minut, znajdzie choćby dziurę w płocie, czy ślimaka, by do domu wrócić z nowym zdjęciem godnym podziwu! Młody chłopak, ze zwykłej kałuży, złamanego kija, czy małego liścia targanego po ziemi przez wiatr, potrafi stworzyć prawdziwe dzieło sztuki! I ukryje w nim taką ilość swoich emocji, że ktoś patrząc na zrobione przez niego zdjęcie poczuje dreszcze przebiegające po plecach!
Ja Wam powiem jak to się dzieje, bo wiem... Znam tę tajemnicę... To jest prawdziwa pasja!!! To trzeba po prostu czuć! To trzeba kochać...

"I dlatego kocham fotografię... 
Wystarczy jeden ułamek sekundy i tworzysz dzieło..."
 ~ J. R.

To słowa mojego kolegi, pasjonata fotografii. Uważam, że nie wymagają dodatkowego tłumaczenia. Niejednokrotnie widziałam jak ci ludzie to robią! Wystarczy, że w najprostszej rzeczy dostrzegą piękno, dostrzegą to COŚ, niewidoczne dla innych... złapią aparat, ustawią ostrość, nacisną spust migawki i w ciągu sekundy stają się autorami prawdziwego dzieła sztuki! Fotografii, która jak na otwartej dłoni ukazuje ich emocje, ich nastrój, charakter, osobowość... Ukazują po prostu ich samych!

Do tej pory byłam obok tego wszystkiego. Aparat trzymałam w rękach tylko kiedy podziwiałam nowe dzieła przyjaciół. Oglądałam zdjęcia i mogłam doradzić, skomentować, ocenić na tyle co wiedziałam o fotografii... Niezbyt profesjonalnie, ale jakże spostrzegawczym okiem :) Dlaczego więc sięgnęłam po książkę mistrza fotografii? Przecież nie mam odpowiedniego sprzętu, wiedzę posiadam naprawdę minimalną podstawową i to tylko jako obserwator, a nie fotograf-amator... Co mnie skłoniło? Właśnie przyjaciele! Może kiedyś dzięki takim pozycjom będę mogła bardziej im pomóc, doradzić, pomóc poprawić błąd i pochwalić za doskonałe zdjęcie, którego nie powstydziłby się nawet profesjonalista!

"Sekrety mistrza fotografii" to wartościowy podręcznik dla osób, które chcą się dowiedzieć jak najwięcej o fotografii. Pan Kelby posiada ogromną wiedzę z tej dziedziny i stara się ją jak najlepiej przekazać w swoich książkach! Każdy miłośnik fotografii znajdzie tu coś dla siebie, pozna konieczne minimum i podstawy. Dowie się jak polepszyć swoje zdjęcia, jak uniknąć problemów, które mogą pojawić się podczas sesji. Dostanie od mistrza wskazówki jak najlepiej fotografować ludzi, zwierzęta, przedmioty, budynki, krajobrazy i wszystko to, co tylko będzie miał ochotę uwiecznić! Zdradzi triki i techniki uzyskania idealnego światła, pomoże uchwycić najlepszy kadr i ujęcie. Pomocne jest to, że każda technika oparta jest na konkretnym przykładzie.

Coś, co bardzo mi się podobało, to sposób w jaki pisze pan Kelby! Ma niezwykle lekki styl, używa prostego, języka, zrozumiałego nawet dla początkujących, a ponadto zwraca się bezpośrednio do czytelnika, co sprawia, że dobrze się czyta i natychmiast odczuwamy iskierkę sympatii do autora! Poza tym żartobliwy, dowcipny styl tylko przysporzy mu szeroką rzeszę sympatyków.

"Czy przyglądałeś się kiedyś ludziom? Mam na myśli przyglądanie się z bardzo niewielkiej odległości. Ludzie są straszni! Weźmy pierwszego z brzegu osobnika. Jeśli trafisz na egzemplarz w wieku powyżej12 lat, to z pewnością będzie on cechował się bogatym owłosieniem. Włosy w nosie, w uszach, pod pachami, włosy kłębiące się jak bluszcz na rękach i nogach- dosłownie wszędzie gdzie owłosienie występować nie powinno. Tragedia. Wiem. Cóż zatem możemy zrobić my, fotografowie, by te groteskowe, futrzaste pokraki pokazać na zdjęciach od najlepszej strony?"

Ja uwielbiam styl pana Kelbiego! I można mu już nawet wybaczyć, potężną promocję i reklamę poprzednich części tej serii... Trzymając w ręku trzecią znajdziesz odsyłanie i odwoływanie się do wcześniejszych części, które jak okazuje się, trzeba poznać, żeby zapoznać się ze wszystkimi informacjami... Warto więc swoją przygodę zacząć kolejno od części pierwszej, gdyż autor każdą kolejną uzupełniał o informacje, których zabrakło w poprzednich podręcznikach.

Ja na pewno uzupełnię swoją wiedzę o poprzednie wydania tej serii. Skupiając się najbardziej na pierwszej, w której autor opisuje podstawy fotografii... część trzecią polecam osobom, które w tej dziedzinie mają już jakieś pojęcie, fotografują i chcą uzupełnić swoją wiedzę, chcą nauczyć się nowych technik i umiejętności od samego mistrza!
Ja nie fotografuję. Pojawiam się raczej po drugiej stronie obiektywu- przynajmniej w ten sposób mogę pomóc znajomym nabyć doświadczenia. I przyznam, że jako  modelka również wyniosłam sporo cennych informacji z tej książki. Zwłaszcza z rozdziału, w którym mistrz radzi jak fotografować ludzi. I podczas ostatniej sesji z przyjaciółką zastosowałam kilka rad pana Kelbyego...i przyznam, że idealnie sprawdzają się one w praktyce! Co prawda w książce zwraca się on głównie do fotografów, jednak i mnie przydała się taka wiedza!

Polecam tę książkę każdemu kto fascynuje się fotografią! Każdemu kto, tak jak ja, na co dzień z nią obcuje choćby ze względu na przyjaciół! Znajdziecie w tej książce dużo cennych rad i wskazówek jak dobrze fotografować i jak dążyć do perfekcji z dnia na dzień!

















* Zdjęcia wykorzystane w mojej recenzji objęte są prawami autorskimi. Autorką zdjęć jest moja przyjaciółka, Marta Biedrzycka. Kopiowanie i rozpowrzechnianie zdjęć bez zgody autora jest wzbronione.










Książka dostępna w księgarni internetowej GANDALF

15 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcia, a i książka wydaje się interesująca :) Zapraszam na konkurs : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/09/konkurs-z-firma-prymat.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie książki! Też troszeczkę "cykam", także pozycja idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto się podszkolić w sztuce fotografowania, bo to chyba wcale nie jest takie trudne. Chętnie zapoznam się z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo dobrze wiedzieć, że to pozycja warta uwagi ;) Zastanawiałam się nad zapoznaniem się z nią, ale nie byłam pewna. Teraz na pewno będę o niej pamiętać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę że książka świetna, no ale ja nie posiadam żadnego sprzętu na którym mogłabym wypróbować tę pozycję :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam się zupełnie na sztuce fotografowania, ale znam kogoś, komu ta książka by się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fotografia interesuje mnie, choć amatorsko :) dla poszerzenia wiedzy książka mogłaby się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. myślę, że książka mogłaby posłużyć mojemu chłopakowi.. jest amatorem, ale bardzo chętnie rozwinąłby się w tym kierunku, gdyby tylko miał odpowiednią pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakże piękne i soczyste zdjęcia, pełne wyrazu. Książka na pewno niebagatelna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia piękne. A książja możee być bardzo pomocna przy realizowania pasji fotografii.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie piękne zdjęcia! Przydałaby mi się taka publikacja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. recenzja znakomita!Renia gratulacje,jesteś naprawdę w tym dobra a wręcz znakomita.a co do zdjęć Marty i Kuby oni też są znakomici zdjęcia rewelacja.Ania

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham fotografować więc na pewno postaram się dotrzeć do książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy blog a zdjęcia rewelacyjne! :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za odwołanie do tej recenzji. Książkę jak tylko zauważę chętnie wezmę w dłonie :) A zdjęcia są fantastyczne. Widać w nich to "coś", widać w nich pasję :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest na wagę złota... :) Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...