poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Nie ufam już nikomu – Klaudia Muniak



Nie ufam już nikomu – Klaudia Muniak


"Gdy codzienność jest przepełniona podejrzeniami, możesz zapomnieć o normalnym życiu..."

Iga to młoda mama, która od lat zmaga się z zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi. Po porodzie decyduje się skorzystać z pomocy i bierze udział w nowoczesnej terapii, która polega na wszczepieniu w ramię sterowanego prze aplikację chipa. Nowoczesna metoda leczenia jest jeszcze w powijakach, dopiero co przeszła fazę testów, lecz Iga nie ma oporów i szybko decyduje się na leczenie, gdyż sama jest jej współtwórczynią i wie, że nic jej nie grozi. Jednak krótko po wznowieniu terapii zaczynają dziać się dziwne rzeczy... Idze pogarsza się samopoczucie psychiczne, zaczyna mieć przywidzenia, halucynacje, a potem również zaniki pamięci. Gdy dostrzega na ciele synka siniaki, już wie, że coś jest nie tak... Tylko co?! Już sama nie wie, co dzieje się naprawdę, a co jest wytworem jej wyobraźni... Czy to ona jest odpowiedzialna za obrażenia na ciele dziecka? Czy to mąż, a może jej przyjaciółka? W końcu Iga zaczyna wątpić w działanie terapii i nie ufa już nikomu

Do tej historii zachęcił mnie fakt, że znam już panią Muniak i wiem na co ją stać ;) Jej poprzednia książka pt. "Psychopata" bardzo mi się podobała i było to coś w moim guście! Od razu wiedziałam, że i tę książkę muszę przeczytać i wiecie co? To była dobra decyzja! 

Na początku wydawało mi się, że będzie to historia jakich wiele. Miałam wrażenie, że wszystko już wiem – Wiem o co chodzi, wiem jak się to skończy i rozgryzłam zagadkę. Po tylu przeczytanych thrillerach i kryminałach rozgryzłam schematy, którymi podążają autorzy. Wiem, jak układają intrygi... Wszystko wiem... ;) A okazuje się, że jednak g...uzik wiem ;) Moje spostrzeżenia często okazują się słuszne, ale doświadczenie z wieloma historiami, pozwala mi tylko wysnuć podejrzenia. Tym razem również po krótkim rozpoznaniu obrałam myśl i wydawało mi się, że słuszną... Już myślałam, że historia będzie przewidywalna, ale jednak się myliłam! I super! Było oryginalnie! 

Historię poznajemy z perspektywy Igi, która jest narratorem pierwszoosobowym, więc razem z nią odczuwamy jej przerażenie kiedy okrywa, że terapia nie działa tak, jak powinna. Coraz lepiej poznajemy bohaterkę, obserwujemy zmiany jakie zachodzą w jej psychice i sami nie wiemy co jest prawdą, a co wymysłem jej wyobraźni. Szaleństwo nam się udziela...  

Książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Pani Muniak napisała świetny thriller, który wciąga i trzyma w napięciu. Ciężko jest tę książkę odłożyć na półkę. Pani Muniak pisze w sposób przystępny i zrozumiały. Możemy się nawet dużo dowiedzieć na temat badań medycznych. Fabuła jest bardzo intrygująca i oryginalna, ale musimy dać jej chwilę, aby się rozkręciła. Warto wykazać się cierpliwością, gdyż później już tylko pochłania... a autorka wodzi nas za nos, wyprowadza w pole i bawi się w kotka i myszkę. Podsuwa tropy i kolejno obala... aby w finał wgniótł nas w fotel! Historia zaskakuje! To najważniejsze, więc mnie się bardzo podobało i gorąco polecam! Nie będziecie żałować!

GATUNEK: THRILLER
Rok wydania: 2020   Ilość stron: 304   Oprawa: miękka   Wydawnictwo: Kobiece

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni Tania Książka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest na wagę złota... :) Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...