niedziela, 23 lipca 2023

"Najszczęśliwsza" - Max Czornyj


Dawid Kaster, młody artysta, malarz, wiódł spokojne życie, do dnia w którym całkowicie się ono zawaliło. Któregoś wieczoru, podczas swojego wernisażu Dawid wymyka się ze swoją żoną Iloną, do pobliskiego baru, gdzie ta niespodziewanie informuje go, że spodziewa się dziecka. Radość pary jednak nie trwa długo, gdyż kilka minut później, mężczyzna zaniepokojony długą nieobecnością żony, znajduje ją w toalecie z poderżniętym gardłem. 

Cztery lata później, kiedy Kaster już pogodził się ze stratą i związał się z dziesięć lat młodszą Magdą, otrzymuje list od... Ilony. Charakter pisma nie pozostawia wątpliwości, że to ona jest nadawcą. Ponadto treść zawiera informacje, które tylko ona mogła wiedzieć... Niedługo potem mężczyzna dostaje kolejne dziwne prezenty od żony. Czy Ilona żyje, a jej śmierć przed laty to tylko niewytłumaczalna pomyłka? Czy może po prostu ktoś próbuje doprowadzić Dawida do szaleństwa?!

Była to pierwsza historia tego autora, którą miałam przyjemność przeczytać, choć jego nazwisko i przyciągające wzrok okładki poprzednich książek, już od dawna zwracały moją uwagę. Nie wiedziałam czego, tak naprawdę, mogę się spodziewać, ale w głębi ducha czułam, że nie będę żałować tych godzin spędzonych z tą jakże mroczną historią. Chyba każdy, kto zapoznał się choćby z opisem fabuły zgodzi się ze mną, że nazwanie tej historii mroczną, jest jak najbardziej trafne. Już sama okładka powoduje dreszczyk grozy przebiegający po plecach. Skrót fabuły powoduje gęsią skórkę, ale dopiero cała książka to prawdziwy rollercoaster emocji! Gwarantuję, że grozy wam tu nie zabraknie. Autor już się o to postarał, aby każdy czytelnik odczuł odrobinę niepewności... Niepewności o przyszłość głównego bohatera. Niepewności o jego zdrowie psychiczne...

Choć książka liczy sobie ponad 400 stron, jest to historia na 2-3 wieczory, lub jedno popołudnie. W zależności kto, jakim czasem dysponuje. Wiadomo, że w natłoku obowiązków zawodowych czy domowych zajmie więcej czasu, lecz gwarantuję, że książka dłużyć się nie będzie. Ja tak wciągnęłam się w tą opowieść, że czytałam do późnych godzin nocnych. Czytało się bardzo szybko. Autor posługuje się prostym językiem, a jego styl jest przyjemny w odbiorze. Całość podzielona jest na niedługie rozdziały, co bardzo ułatwia czytanie, Narracja na początku może być troszkę problemowa, gdyż mamy tu naprzemiennie wydarzenia obecne, z życia głównego bohatera, oraz opowieść tajemniczej kobiety, której tożsamość poznajemy dopiero na samym końcu, w finale historii. Przyznaję, że na początku nie mogłam przywyknąć i troszkę mnie ten schemat mylił, jednak z każdym rozdziałem było coraz lepiej i znając już finał... przyznaję, że było to bardzo dobrze przemyślane przez autora.

Niestety, jeśli chodzi o głównego bohatera, nie wzbudził on we mnie wielkiej sympatii. Nie wiem szczerze mówiąc dlaczego? Może dlatego, że wydawał mi się trochę papierowy i sztuczny. Ciężko mi było wyobrazić go sobie w realnym życiu. Jego druga partnerka, Magda, również wydawała mi się niezwykle dziecinna, naiwna i oderwana od rzeczywistości. Nie za bardzo wiem, co autor miał na myśli umieszczając fragment, gdzie nie jest ona nawet zorientowana, ile lat ma jej życiowy partner?! To od razu rzuca się w oczy i wydaje się podejrzane!

Jednak jeśli chodzi o fabułę i całą historię, zdecydowanie jest ona godna uwagi i polecenia! Prócz małych uchybień przy budowaniu postaci, wydaje mi się, że Max Czornyj z wielką starannością i dokładnością budował całą intrygę, która zdaję się być przemyślana w najmniejszych szczegółach i dopięta na ostatni guzik. Według mnie naprawdę ogromnym sprytem, bystrością i wnikliwością musi wyróżniać się osoba, która przed finałem odgadnie rozwiązanie tej całej historii. Oczywiście nie jest to niemożliwe, ale niesamowicie skomplikowane i trudne! Ja jestem usatysfakcjonowana zakończeniem i bardzo mile zaskoczona, że w gąszczu tylu przeciętnych thrillerów, opartych na utartych schematach i niezwykle przewidywalnych, znalazła się jeszcze historia, która mnie naprawdę  zaskoczyła i zaintrygowała.

GATUNEK: THRILLER PSYCHOLOGICZNY
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 420
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
WYDAWNICTWO: FILIA
Dostępność: GANDALF

Książkę "Najszczęśliwsza" ( znajdziecie ją TUTAJ
przeczytałam dzięki uprzejmości Księgarni internetowej GANDALF
Serdecznie dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest na wagę złota... :) Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...