wtorek, 22 października 2019

Jak urządzić miejsce do pracy w domu?

jak dobrać oświetlenie do pracy, jak urządzić kącik do pracy w domu

Kącik do pracy w domu

Wiem, co większość ludzi, myśli o pracy w domu. Przekonałam się o tym, już nie raz...
- Praca w domu, to nie praca! 
- Leży całymi dniami na kanapie i nic nie robi..
- Siedzi przy komputerze i pewnie tylko fejsika przegląda... ;) 

... ale jednak nie o tym, chciałam dziś mówić. Przyjmijmy, że są jednak ludzie, którzy naprawdę w domu pracują. Muszą więc urządzić sobie miejsce do pracy, tak by jak najlepiej pełniło swoją funkcję. Nie oszukujmy się, nie każdy ma willę i nie każdy, może przeznaczyć osobny pokój na biuro. Co więc pozostaje osobom, które mają małe mieszkanko? Umeblować je w taki sposób, aby wygospodarować klimatyczny kącik do pracy... Jak urządzić miejsce do pracy w domu? Na co zwrócić uwagę?

Jak dopasować odpowiednie krzesło i biurko?


Pracując przy komputerze, bardzo ważne jest odpowiednio dobrane biurko. Idealne biurko, powinno mieć około 80-90 cm szerokości i 120-160 cm długości... ale ja uważam, że to zależy wyłącznie od naszych preferencji. Ja mam maluśkie biureczko, wielkości 60x60 i właśnie przy takim, pracuje mi się najlepiej. Mam laptopa, więc w zupełności mi ono wystarcza. Był moment, że zamieniłam je, na biurko standardowych rozmiarów, lecz tylko na chwilę. Jest już stare, nieco zniszczone, ale nawet nie myślę o tym, żeby je wymienić. Do krzesła już nie jestem taka przywiązana ;) Krzesło powinno posiadać podpórki pod łokcie, mieć możliwość regulacji wysokości i oparcia, ale przede wszystkim powinno być po prostu wygodne. Nogi powinny opierać się na ziemi, stopy grzecznie leżeć na podłodze... ale w praktyce bywa różnie. Ja czasami przybieram pozy ekstremalne i wywijam się w precla ;) 

jak dobrać oświetlenie do pracy, jak urządzić kącik do pracy w domu

Gdzie ustawić biurko do pracy?

Wybór miejsca, w którym powinno stanąć biurko, choć z pozoru wydaje się dziecinnie prosty, często okazuje się karkołomnym zadaniem. Skąd wiem? Ponieważ ja swoje, przestawiałam już jakieś 5 razy, zanim znalazłam miejsce, które mi odpowiada! Nie wystarczy skierować się tam, gdzie jest pusta przestrzeń... Trzeba zwrócić uwagę na coś jeszcze. Wydawało mi się, że biurko powinno być ustawione tam, gdzie będzie dostęp do światła słonecznego... I dokładnie w tym kierunku, skierowałam swoje pierwsze kroki. Umiejscowiłam biurko przy oknie. To, że nie postawiłam go tyłem do okna, jest logiczne, prawda? Ponieważ światło z niego dochodzące, będzie się odbijało w monitorze i utrudni pracę. Światło powinno dochodzić więc z boku lub z góry, prawda? Prawda, teoretycznie...

W praktyce, okazuje się, że nie zawsze jest to dobry pomysł. Ja przestawiałam swoje biurko na wszelkie możliwe sposoby! Z lewej, z prawej, przodem, tyłem... i ciągle coś mi przeszkadzało! Byłam już tak sfrustrowana, że rozważałam, czy nie spróbować do góry nogami?! ;) Nawet, kiedy biurko stanęło przodem do okna, ciągle było za jasno i poświata utrudniała mi pracę! Co więc było nie tak? Otóż moje okno, wychodzi na południowy zachód... Najlepiej, jeśli kącik będzie ustawiony tam, gdzie dociera do niego światło północne lub wschodnie. Dopiero, kiedy przeniosłam się na drugi koniec pokoju, osiadłam na dłużej...

Jak dobrać dobre oświetlenie do miejsca pracy?

Teraz, w ciągu dnia, światło słoneczne i tak, bez problemu sięga, ale już nie przeszkadza i nie utrudnia mi pracy. Ponieważ zdarza mi się pracować wieczorami, a nawet nocą, to zorganizowałam sobie lampkę, ale zdradzę Wam w tajemnicy, że od dawna marzy mi się, taki neon reklamowy! Zawisłby na ścianie, nad moim centrum dowodzenia! ;) Uwielbiam takie ozdoby! Są bardzo klimatyczne! Na razie, mam tylko kolorowe taśmy LED, ale najchętniej, zafundowałabym sobie taki neon! Wiem, że one, kojarzą się najczęściej z placówką banku, albo miejską uliczką po zmroku. Nic dziwnego, są dobrze widoczne z daleka i przyciągają wzrok, więc są doskonałą formą promocji. Na przykład firma warMAXwszelkie szczegóły zamówienia uzgadnia z klientem. Można więc samemu dobrać średnicę rurki, napis, kształt i wielkość... Rurki dają się łatwo formować, więc jest sporo możliwości i można stworzyć sporo ciekawych projektów! To, jaki powstanie efekt, zależy tylko od klienta. Całość jest podświetlana za pomocą LED albo energooszczędnych żarówek jarzeniowych, więc jest ekologicznie i oszczędnie. Rewelacyjna sprawa! 
jak dobrać oświetlenie do pracy, jak urządzić kącik do pracy w domu

Organizacja miejsca pracy
Ja mam tak małe biurko, że nie ma nawet możliwości, by je zagracić ;) Ale i tak, na moim stanowisku pracy, zawsze panuje ład i porządek. Powód jest prosty, gdybym miała na nim zbyt dużo rzeczy, zajęłabym się wszystkim, tylko nie pracą ;) Ale znam osoby, które mają u siebie totalny chaos i w takim chaosie pracują. Nie rozprasza ich to, nie przeszkadza... Więc cóż - co kto lubi ;) Na moim biurku znajdują się, tylko rzeczy niezbędne do pracy. Lampka, pojemnik na długopisy i laptop. To wszystko. Na wysuwanej półce, pod blatem mieszkają dwa segregatory. Jeden na notatki, drugi natomiast pełni funkcję, mojego kalendarza, planera... Tu blaty użytkowe mojego biurka niestety się kończą. Trochę szkoda, że nie ma żadnej szafeczki, półeczki, czy szuflady, dlatego w pobliżu biurka mam ustawiony regalik. Tam znajdują się przydatne książki, dokumenty i reszta artykułów papierniczych.

Niezależnie od tego, czy pracujesz w domu czy poza nim, miejsce pracy wpływa na Twoją efektywność i przede wszystkim na samopoczucie. Dlatego ważne, żebyś urządziła je po swojemu, według własnych wygód i preferencji. Przede wszystkim dbaj o swoje samopoczucie! Jeżeli masz już zorganizowane miejsce pracy, ale czujesz, że coś jest nie tak... że coś Ci nie pasuje, to nie bój się go przestawić i zmienić! Kombinuj, planuj, próbuj i zobacz, gdzie czujesz się najlepiej!

jak dobrać oświetlenie do pracy, jak urządzić kącik do pracy w domu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest na wagę złota... :) Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...