Pisałam ostatnio o tym, jak wygląda praca copywritera, gdzie szukać pierwszych zleceń i jak wejść na rynek. Obiecałam wówczas, że następnym razem przedstawię zarobki i cennik copywritera. Ile zarabia copywriter? Jak wycenić tekst? Jaka jest cena za 1000 znaków?
Wielokrotnie spotkałam się z niezadowoleniem doświadczonych copywriterów, że ci młodzi, raczkujący, koszmarnie zaniżają stawki. Na portalach ogłoszeniowych, aż roi się od ofert 1-2 zł za 1000 znaków ze spacjami i to niekoniecznie za tekst najniższej kategorii... Takie oferty dotyczą nawet artykułów specjalistycznych, za które taka stawka to dramat i śmiech na sali! Jednak nowi copywriterzy rynku jeszcze nie znają – nie wiedzą, ile kosztuje tekst i przyjmują te stawki za całkiem normalne... a resztę szlag trafia, że piszą oni za bezcen i psują cały rynek! Chwileczkę... ale czyja to tak właściwie wina?! Twoja Copywriterze!
Nie oszukujmy się, oferty za 2zł będą się pojawiać, dopóki są ludzie, którzy je akceptują i piszą za półdarmo! Tych z kolei nie zabraknie, bo aby zorientować się, jakie są minimalne stawki za tekst, trzeba zasięgnąć porady u samego wodza plemienia Wampanoagów lub starożytnych Egipcjan!😉
Myślisz, że wystarczy wpisać w "Gugla" odpowiednie frazy i posypią się cenniki? Cóż... nie do końca. Pojawią się oczywiście wpisy dotyczące stawek i zarobków copywritera, lecz będą to raczej GÓ💩WNO warte porady typu: "Cenę dostosuj do poziomu swoich umiejętności, rodzaju tekstu i żwirku w kuwecie kota sąsiadki"! Grupy ogłoszeniowe i zakładki "cennik" na stronach copywriterów, to również istna kopalnia wiedzy! Wszystkie ogłoszenia - priv, cenniki na stronach - to zależy, priv... – priv priva privem pogania... "Interesuje cię tekst? Napisz do mnie! Cenę ustalimy indywidualnie i na pewno się dogadamy!" ...i żadnych konkretów!
Pytam zatem, skąd młode kopiki mają wiedzieć, co pisać, jak pisać i za ile pisać?! Skąd mają wiedzieć, jakie są rozsądne stawki i jak ustalić cennik copywritera?! Skoro muszą je sobie wytrzasnąć z du*py, to nie narzekajmy potem na gówniane stawki, bo sami jesteśmy sobie winni! Logiczne, że skoro młody kopik nigdzie nie może znaleźć konkretów, a wszędzie widzi oferty za grosze, to myśli, że są to normalne stawki! Dopóki my wszyscy nie zaczniemy umieszczać na swoich stronach jawnych, konkretnych cenników, nic się w tej kwestii nie zmieni... Dlatego czas na konkrety! Przełamuję dziś tabu, wyjawiam głęboko skrywane sekrety, przekazuję wiedzę tajemną... Podaję konkretne stawki za 1000 znaków i konkretne ceny za copywriting! Dzielcie się tym postem, podawajcie go dalej, aby tekst trafi do jak najszerszej grupy młodych copywriterów! Nam wszystkim wyjdzie to na zdrowie! 😉
Co robi copywriter? - Świadczy usługi!
Płatne usługi!
Każdy z nas zwraca uwagę na cenę. Korzystając z usług fryzjera, mechanika czy hydraulika, wymagamy, żeby usługa została wykonana dobrze, ale chcemy zapłacić jak najmniej! Jednak my sami wykonując pracę, chcemy wysokiego wynagrodzenia, czyż nie? I dokładnie w ten sposób do usług copywritera podchodzi większość klientów. Bywają też tacy, którzy specjalnie próbują wprowadzić nas w poczucie "drożyzny" i robią mętlik w głowie. Stawka copywritera ma być jak najniższa, ale zamówiony tekst musi być unikalny, wartościowy, obszerny, merytoryczny, bez błędów i po prostu - najlepszy! Do tego ma przynieść wielomilionowe zyski i być gotowy... na wczoraj!
Drogi Kliencie! To tak nie działa!
Zamówione 1000 znaków to nie tylko 1000 uderzeń palcem w klawiaturę! Nawet 3 mało wymagające teksty blogowe po 3000 znaków każdy, to kilka godziny pracy! A kiedy ustalam 20 zł netto za 1000 zzs, co daje 60 zł za tekst, słyszę: "Uuuuuu! Toć to drogo jak za złoto! A nie może być 60 zł za wszystkie 3 teksty?" Nie, nie może... i już mówię dlaczego.
Copywriter utrzymuje się z pisania. Z tego żyje. Musi zarobić na chleb, opłacić rachunki, utrzymać rodzinę, konfrontować się z "Mamoooo!!! No kuuuup miiiiii..." podczas zakupów! A jeśli prowadzi własną działalność, musi zapłacić jeszcze składki ZUS, odprowadzić podatek VAT i jak do cholery, ma to zrobić ze stawką 2 zł /1000 znaków?!
Copywriter tworząc treści, wykonuje usługę! To jego praca! I tak jak mechanik nie naprawi Ci auta za 10 zł, tak i copywriter nie napisze Ci powalającego tekstu za "Bóg zapłać", bo za to rachunków nie opłaci i rodziny nie nakarmi... Nie zobaczy też uśmiechu swojego "bombelka" ;) Ty też pracujesz prawie za darmo?!
Ile czasu zajmuje napisanie tekstu?
Czyli jaka cena za 1000 znaków?
Jak dostać wizę do Chin? Jak działa kombajn? Czym się różni kredyt od pożyczki? Co to jest malware i jak się przed nim chronić? Jakie rośliny hodować w domu? Na czym polega regeneracja przekładni kierowniczej?
Takie teksty zdarza mi się pisać... jeden po drugim! Myślisz, że po prostu siadam, piszę i za 2 godziny jest po wszystkim? Może i jestem zdolną bestią, ale nie posiadam fachowej wiedzy na każdy temat! Nie napiszę tego wszystkiego z głowy, bo po prostu nic o tym nie wiem! Ba! O Tobie też nic nie wiem! Nie wiem, czym się dokładnie zajmujesz, ani kim są Twoi odbiorcy.
Najpierw muszę obadać Twoją stronę, żeby określić grupę odbiorców, do których mam trafić. Potem muszę poszukać informacji na dany temat - poczytać, zrozumieć i porównać je ze sobą, bo zdarza się, że różne źródła podają sprzeczne informacje. Co wtedy? Mogę strzelać na chybił-trafił, szanse, że trafię dobrze, wynoszą 50/50... ale nie ryzykuję. Uruchamiam znajomości, wybieram "memory fajf" i dzwonię do znajomego, który siedzi w danej branży i mówię: "Hej stary! Potrzebuję Twojej fachowej porady. Powiedz mi, a te rozrzutniki gnoju - model V665CRX#*& - to jak działają?".
Po wysłuchaniu zasad działania maszyny i zbawiennych właściwościach nawożenia gleby... kupą selekcjonuję źródła, robię notatki, tworzę szkielet tekstu i dopiero zaczynam przetwarzać informacje i pisać. Na koniec sprawdzam tekst, nanoszę poprawki, czasem ponownie sprawdzam i ...TADAM! Copy-maszynka wypluła Twój tekst... razem ze swoimi szarymi komórkami, ponieważ napisanie tych 3 niewiele wymagających tekstów, nie zajęło mi 2 godzin, ale 6!
Ile kosztuje dobry tekst?
Tak, to były tylko proste i krótkie teksty blogowe, a im większe oczekiwania klienta, tym dłuższy czas pracy i wyższa cena! Praca nad tekstem obszernym, fachowym i naprawdę wysokiej jakości, zajmie kilka godzin więcej! Doba ma tylko 24 godziny! A ja, poza pracą, mam też rodzinę, dzieci, obowiązki i też czasem jestem chora i zmęczona. Teraz weź pod uwagę ilość dni roboczych w miesiącu i policz, jakie minimalne stawki muszę ustalić, żeby zarobić miesięcznie 3000 zł na rękę. Więc wybacz, ale nie będę pracować dzień i noc przez 7 dni w tygodniu, żeby zadowolić Cię stawką 2 zł /1000 zzs!
Poza tym copywriter to nie dobra wróżka... Niestety.
Chcesz tanio, szybko i dobrze?!
TANIO i SZYBKO - nie będzie DOBRZE!
TANIO i DOBRZE - nie będzie SZYBKO!
DOBRZE i SZYBKO - nie będzie TANIO!
Wybierz tylko 2 dowolne warianty albo zajmij się tekstem sam.
Wtedy na pewno będzie tanio, ale czy też szybko i dobrze?🤔
Jeżeli tak, to po co do diaska szukasz copywritera?
Wtedy na pewno będzie tanio, ale czy też szybko i dobrze?🤔
Jeżeli tak, to po co do diaska szukasz copywritera?
Przejdźmy do konkretów
- Jaka cena za 1000 znaków?
Drogi Copywriterze Juniorku! Dobry tekst wysokiej jakości, artykuł sponsorowany, a nawet SEO - kosztuje. Musi kosztować! To Twój czas, Twoje narzędzia i Twoje umiejętności, a skoro ktoś zleca Ci napisanie tekstów na swoje strony, oznacza to, że on sam tego czasu albo tych umiejętności nie posiada. Proste. Ceń się! 15 zł za 1000 znaków to nie jest dużo!
Oczywiście, jeśli dopiero zaczynasz, budujesz markę od zera, nie żądaj od razu kosmicznych kwot. Uprzedzaj zleceniodawców o tym, że jesteś osobą początkującą. Zdobywaj doświadczenie, praktykę, podnoś swoje kompetencje i pracuj na swoją markę! Staraj się obiektywnie oceniać poziom swoich umiejętności i proś klienta o opinię. A jeśli nie wiesz, ile kosztuje początkujący copywriter...
Pamiętaj, nawet jeśli dopiero zaczynasz, nie schodź poniżej
10 zł/1000 zzs!
Minimalna stawka za 1000 znaków to 10 zł!
(z jednym małym wyjątkiem...)
Nawet raczkujący copywriter powinien wycenić 1000 zzs za min. 10 zł! To, że dopiero zaczynasz, nie znaczy, że masz pracować za darmo! Możesz usłyszeć różne opinie, ale godząc się na stawki 2 zł, sam sobie szkodzisz! Z każdym dniem będziesz się stawał coraz lepszy, więc... nie psuj sobie rynku i nie zaniżaj sobie stawek! ;) Nie bój się odmówić! Na najtańsze teksty poświęcisz prawie tyle samo czasu, co na lepsze zlecenia!
Cennik copywritera
- stawka za 1000 znaków!
Za dobre treści trzeba zapłacić. Im wyższa jakość tekstu i większe umiejętności oraz doświadczenie copywritera, tym drożej. Wyceny copywriterów są bardzo zróżnicowanie i można spotkać się z bardzo szerokimi widełkami cenowymi. Trudno przyjąć jeden wzorzec i określić standardowe ceny copywritingu. Zaczerpnęłam więc dane z cenników znalezionych na stronach www oraz informacji, które zebrałam, obserwując i uczestnicząc w konwersacjach w grupach dla copywriterów. Jedno jest pewne - prawie żaden tekst nie kosztuje mniej niż 10 zł netto za 1000 znaków ze spacjami!
Schemat:
• Rodzaj tekstu.
• Minimalna stawka, jaką powinno się proponować.
• Najczęściej spotykana stawka, określana przez copywriterów.
• Widełki cenowe jakie można znaleźć na rynku.
• Opis i cechy szczególne rodzaju tekstu
*Wszystkie ceny podałam netto, czyli na rękę.
PRECLE
Minimum: 8 - 10 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 8 zł
Stawki w przedziale: 5 – 15 zł
Precle (presell) to teksty pod SEO do pozycjonowania strony w Google. Krótkie i mało wymagające z konkretnymi frazami od zleceniodawcy, które trzeba zawrzeć w treści, używając takiej formy, jaką podano. Frazy mogą być dość niewygodne, np. salon kosmetyczny Olsztyn, apartamenty Gdańsk, itp. Ale precle mają być tylko napisane poprawnie i bez błędów ortograficznych, natomiast ich jakość to sprawa podrzędna... Nie muszą być specjalnie dobrej jakości, więc dozwolone jest wodolejstwo, a nawet błędy interpunkcyjne!
Lubimy precle, ale ...bardziej te do chrupania ;) Za te teksty zleceniodawcy oferują 1 - 4 zł za 1000 zzs i w sumie to jedyny wyjątek, kiedy można zejść poniżej 10 zł... na jakieś 8 zł! Czy je przyjmiesz, zależy tylko od Ciebie. Niektórzy lubią precle. Jeśli umiesz klepać na automacie 1000 znaków w kilka minut, może i coś zarobisz. Byle frazy SEO były na swoim miejscu ;) Ja nigdy nie napisałam żadnego precla i raczej nie napiszę, bo jeśli mam za to dostać 8 zł to wolę ten czas przeznaczyć na inne zlecenia.
OPISY PRODUKTÓW
Minimum: 10 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 15 zł
Stawki w przedziale: 5 – 50 zł
Typowe i proste opisy produktów najczęściej do sklepów internetowych, na podstawie informacji dostarczonych przez klienta. Są mało wymagające i najtańsze. Mają zwykle około 1000 zzs i często są naszpikowane frazami pod SEO. Muszą być jednak lepszej jakości niż precle.
Pamiętam, że przyjęłam raz zlecenie na takie opisy produktów do sklepu internetowego. Było to mało wymagające, coś pomiędzy redakcją a preclem. Materiały dostarczał klient, a ja w każdym opisie na 1000 znaków musiałam wpleść min. 10 fraz pod SEO. Dostałam wtedy 5 zł za sztukę, a po 15 opisach, byłam bardziej zmęczona, niż po 5 tekstach specjalistycznych!
Zaawansowane i perswazyjne opisy produktów to już wyższa i droższa kategoria. Są bardziej wymagające. Do tych opisów musisz zrobić research, poznać stronę techniczną produktu, fachowe nazewnictwo i użyć go w tekście. Powinny być napisane lekkim, sprzedażowym językiem, który zachęci klienta do zakupu. Stawki na rynku mieszczą się w przedziale 5 zł – 15 zł za proste opisy i ok. 15 zł - 50 zł za opisy zaawansowane. A im bardziej perswazyjne i niestandardowe, tym wyższa powinna być ich cena.
TEKSTY NA BLOGI
Minimum: 15 - 20 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 25 zł
Stawki w przedziale: 10 – 70 zł
Teksty na blogi mogą czasem wymagać niewielkiego, podstawowego researchu. Proste teksty lifestyle są mało wymagające i nie potrzebują zbierania informacji. Teksty merytoryczne są już trochę bardziej zaawansowane, więc jeśli nie otrzymasz potrzebnych materiałów od klienta, sam musisz je zebrać, a to upoważnia do wyższej stawki. Ważne, aby takie teksty były napisane poprawnie i żeby dobrze się je czytało. Zazwyczaj ich objętość ogranicza się do 3000 zzs, więc nie trzeba się bardzo zagłębiać w temat. Nasze stawki zaczynają się od 10 zł, ale nierzadko można natrafić na perełki, kiedy klient oferuje 15 zł za cały tekst ...3000 zzs!
ARTYKUŁY SPONSOROWANE I MARKETINGOWE
Minimum: 20 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 30 zł
Stawki w przedziale: 15 - 200 zł
Teksty marketingowe i artykuły sponsorowane zaczynają się od 15 zł / 1000 zzs, ale nie powinieneś schodzić poniżej 20 zł. Teksty tego typu nie przekraczają zazwyczaj 3000 zzs i powinny być raczej subtelną (ale skuteczną!) formą reklamy danego produktu, usługi lub marki. Polegają na przedstawieniu ich w dobrym świetle, poleceniu, wyszczególnieniu zalet i zachęceniu klienta do kupna, ale bez wywierania na nim nacisku. Spraw, żeby czytelnik uznał, że tego właśnie potrzebuje... ale nie poczuł się osaczony, a najlepiej, żeby w ogóle nie zauważył, że przeczytał reklamę ;)
ARTYKUŁY EKSPERCKIE I SPECJALISTYCZNE
Minimum: 25 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 50 zł
Stawki w przedziale: 15 - 200 zł
Artykuły specjalistyczne i eksperckie to teksty wysokiej jakości, więc powinny być bezbłędnie napisane i odpowiednio wycenione. Wymagają one dokładnego, obszernego researchu i sporo pracy. Teksty content marketingowe muszą być merytoryczne, dopracowane i uzupełnione w źródła, dlatego zagłębienie się w temat jest niezbędne. Dokładne sprawdzenie tekstu i wykonanie starannej korekty również. Teksty są zazwyczaj publikowane na blogach firmowych, stronach www, portalach tematycznych lub w prasie specjalistycznej. Mają zwykle ponad 3000 zzs i muszą być nieskazitelne!
ARTYKUŁY BRANŻOWE
Minimum: 25 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 50 zł
Stawki w przedziale: 20 zł - 200 zł
Teksty na blogi firmowe, portale branżowe, lub do prasy specjalistycznej. Wymagają dokładnego researchu i dużo pracy. Najczęściej mieszczą się w przedziale 4000 - 10 000 zzs. Najczęściej przedstawiają przebieg najważniejszych w ostatnim czasie wydarzeń związanych z branżą. Stawki powinny zaczynać się od 25 zł / 1000 zzs.
ARTYKUŁY DZIENNIKARSKIE
Minimum: 25 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 35 zł
Stawki w przedziale: 12 - 200 zł
Artykuły dziennikarskie, profesjonalne teksty dla czasopism, zarówno elektronicznych, jak i tradycyjnych, wymagają researchu i sprawdzonych informacji. Muszą być napisane starannie, poprawnie i bez błędów. Artykuł dziennikarski o dowolnej tematyce powinien kosztować od 80 zł za standardową stronę, mającą 1800 zzs.
TREŚCI NA STRONĘ INTERNETOWĄ
Minimum: 100 zł za całą stronę www
Najczęściej: zależy od zakresu prac
Stawki w przedziale: 100 - 1000 zł
W przypadku uzupełniania zakładek i budowania treści na strony www najczęściej stosuje się cenę za całokształt, a nie na znaki. W tej sytuacji ciężko jednoznacznie określić cenę, gdyż to zależy od wielkości strony i zakresu prac. Mała strona wymagająca podstawowych informacji o firmie może być warta 100 zł. Strona rozbudowana, z wieloma zakładkami i informacjami, nawet 1000 zł.
OPIEKA NAD BLOGIEM
Minimum: 60 zł za 1 wpis
Najczęściej: 100 zł
Stawki w przedziale: 50 - 300 zł
Czym jest opieka nad blogiem? Najprościej mówiąc, są to kompleksowe usługi, w skład których wchodzi, nie tylko napisanie tekstu, ale też umieszczenie go na stronie klienta. Sam tworzysz tytuł tekstu, dobierasz słowa kluczowe, dodajesz linki, meta opis, obrazki, filmy, wtyczki... itd. Więc dostajesz zapłatę za tekst + za czynności dodatkowe. Ile? To zależy... Wycena samego tekstu nie jest trudna, bo możesz wycenić go zgodnie z cennikiem, w zależności od rodzaju i długości. Natomiast cena czynności dodatkowych zależy od Ciebie, ale powinnaś za to liczyć, najmniej 30 zł.
Opieka nad blogiem jest najczęściej długoterminowa (minimum miesiąc) i wiąże się z wolną ręką przy wyborze tematów. Wystarczy ustalić z klientem ilość wpisów i zakres prac. Najlepiej więc w cenniku zawrzeć cenę za cały miesiąc.
WPISY NA FACEBOOKA
Minimum: 20 zł / 1000 zzs
Najczęściej: 25 zł
Stawki w przedziale: 10 - 100 zł
Wpisy na Facebooka to krótkie teksty niewymagające researchu, lecz ich celem jest zachęcenie czytelników do działania i wywołanie interakcji - skomentowania postu, udostępnienia. Ważne, aby takie teksty były napisane poprawnie.
PODSUMOWUJĄC...
- Precle – od 8 zł netto
- Opisy produktów – od 10 zł netto
- Artykuły blogowe – od 15 zł netto
- Artykuł sponsorowane i marketingowe - od 20 zł netto
- Artykuły eksperckie i specjalistyczne – od 25 zł netto
- Artykuły branżowe - od 25 zł netto
- Artykuły dziennikarskie - od 25 zł netto
- Treści na stronę internetową – od 100 zł netto
- Opieka nad blogiem – od 60 zł netto
- Wpisy na Facebooku – od 25 zł netto
Wycena copywritera -
Stawka za 1000 znaków, za tekst czy za godzinę?
Jaki system wyceny wybrać? Za 1000 znaków? Za cały tekst czy za godzinę? Wybór należy oczywiście do Ciebie! Ja na początku, byłam przeciwna wycenie za znaki. Właśnie dlatego, że nigdzie nie mogłam znaleźć rzetelnych konkretnych informacji, jak w ogóle te znaki wycenić! Próbowałam wprowadzić cenę za cały tekst... Ale to się nie sprawdziło. Ilekroć pisałam klientowi, że tekst wyceniam np. na 90 zł, otrzymywałam odpowiedź: "Ok, a jaka stawka za 1000 zzs?!" 🤣 Aż w końcu uznałam, że z wiatrakami nie wygram... ;) Poza tym na portalach ogłoszeniowych, w grupach czy w agencjach, zwykle stosuje się wycenę za znaki.
Stawkę godzinową też rozważałam, ale uznałam, że może to być trochę problematyczne... Jak już wspomniałam wyżej, klienci często nie zdają sobie sprawy, ile czasu może zająć praca nad jednym tekstem. Może się wydawać, że 3000 zzs o kombajnach to godzina pracy (a bo to długo 3000 razy palcem w klawiaturę uderzyć?!)😋 Potem przez research i całą resztę pierdół, okaże się, że spędzę nad nim 3 godziny. Klient nie ma tego jak zweryfikować, a ja nie mam jak udowodnić, że rzeczywiście tyle pracowałam.
Poza tym jeden copy pisze szybciej, a drugi wolniej. Sama też miewam lepsze i gorsze dni. Jednego dnia przez 3 godziny mogę napisać z 5 tekstów, a innego przez 5 godzin będę siedzieć i z otwartą japą gapić się w pustego Worda, jak cielę w malowane wrota! Narzucając sobie szaleńcze tempo, napiszę... zdanie na godzinę i jeszcze zadyszki przy tym dostanę! I jak to wtedy wycenić?! Też na godziny? Dla mnie bomba! 😋
Ale co na to klient?! 🤔
Poza tym jeden copy pisze szybciej, a drugi wolniej. Sama też miewam lepsze i gorsze dni. Jednego dnia przez 3 godziny mogę napisać z 5 tekstów, a innego przez 5 godzin będę siedzieć i z otwartą japą gapić się w pustego Worda, jak cielę w malowane wrota! Narzucając sobie szaleńcze tempo, napiszę... zdanie na godzinę i jeszcze zadyszki przy tym dostanę! I jak to wtedy wycenić?! Też na godziny? Dla mnie bomba! 😋
Ale co na to klient?! 🤔
Copywriter
- Czy pisać teksty próbne...?
Nie raz spotkasz się z prośbą o napisanie tekstu próbnego. Pisać czy nie pisać?! Zdania na ten temat są podzielone. Jeśli nie masz jeszcze portfolio, prośba o tekst próbny jest uzasadniona. Klient nie ma możliwości sprawdzić, jaki masz styl, jak piszesz i nie chce kupować kota w worku, ale absolutnie nie rozumiem mody na teksty próbne, jeśli ktoś prezentuje bogate portfolio! Przecież po to ono jest! Do tego służy! Nawet jeśli nie ma w nim tekstu na temat, który interesuje klienta, to może zobaczyć, jak posługuję się słowem pisanym, jak czyta się moje teksty i jakiej są jakości... a skoro potrafię napisać dobry tekst na 10 tematów, które zawarłam w portfolio, to z innym raczej też sobie poradzę!
Ogólnie, jeśli chcesz - nie widzę problemu – pisz teksty próbne. Pamiętaj jednak, że one również powinny być płatne! Dla mnie darmowe teksty próbne to strata czasu. Ja patrzę na to w ten sposób - jeśli zatrudnia się kogoś na okres próbny, to dana osoba i tak nie pracuje za darmo, prawda? Poza tym uważaj na cwaniaków! ;) Przykład poniżej...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Każdy komentarz jest na wagę złota... :) Dziękuję!