poniedziałek, 14 kwietnia 2014

BIBLIA... jak dobrze ją znamy?

*zdjęcie zaczerpnięte z internetu*
Biblia... przedstawiać jej nie będę. Bo nie trzeba. Przejdę więc od razu do konkretów. Rzecz jasna nie będzie to żadna recenzja... Nigdy w życiu nie wpadłabym na pomysł, aby pokusić się o coś takiego! :) O czym więc chciałabym tu pisać?

Znamy ją wszyscy... Lecz niewielu z nas zna jej całość, a nie jedynie fragmenty. I ja do tej pory również poznałam Biblię jedynie we fragmentach. Znałam fragmenty, które omawialiśmy na języku polskim w szkole średniej, fragmenty czytane przez księży w kościele... Postanowiłam to zmienić. Choć fanatyczką religijną zdecydowanie nie jestem, to wyznaczyłam sobie cel - do końca roku 2014 przeczytać ją całą. Od deski do deski. Dlaczego dałam sobie aż tak dużo czasu? Dlaczego do końca roku, a nie np. do końca maja? To proste. Nie mam na celu przeczytać jej jak najszybciej, tylko przeczytać ze zrozumieniem. A aby ją zrozumieć trzeba się skupić, przemyśleć... Uważam, że każdy katolik powinien się z Biblią zapoznać we własnym zakresie, w czasie kiedy uzna, że jest na to gotów i tego potrzebuje :) Teraz właśnie dla mnie nastał ten czas..

Nie ukrywam, że nie jest ona napisana prostym językiem. Zależy to również od jej wydania, tłumaczenia. Choć mam jedno z łatwiejszych wydań, które jest podobno "przyjazne" dla czytelnika, to i tak momentami czyta się dość ciężko. Stąd też wyznaczyłam sobie tak długi okres na osiągnięcie celu. Pisma Świętego nie czyta się jak dobrej powieści i zdecydowanie tak się go czytać nie powinno! Bardzo ważne jest zrozumienie, własna refleksja i interpretacja. Ważne jest aby wynieść jej treść w sercu...

Powiedzcie jak to wygląda u Was?
 Znacie całą Biblię czy jedynie jej fragmenty? 
Rozumiem, że nie wszyscy tu w blogosferze jesteśmy jednej wiary... 
więc bardzo chętnie poznam poglądy każdego z Was. 

9 komentarzy:

  1. Ja jedynie znam tyle, co w szkole się omawiał ; p nie należę do osób wierzących, a co dopiero praktykujących.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego nie pokusić się o recenzję? Przecież poza tym, ze Pismo Święte stanowi sacrum, jest tez dziełem literackim. Znajduje się na 6. miejscu na liście 100 książek BBC (ktoś więc musiał oceniać ją pod kątem wartości literackiej). Uważam, ze to bardzo dobry pomysł na recenzję, trzeba tylko do tego podejść bardzo profesjonalnie, oddzielając to co boskie, od tego co ludzkie.
    Ja nie czuję się jeszcze gotowa. Podchodziłam do tego kilka razy i kończyłam bardzo szybko. Życzę powodzenia :) można się spodziewać, ze będzie ciężko, mnie termin zakończenia nie dziwi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko to, co było omawiane w szkole i nie kusi mnie, żeby wiedzieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedną Ewangelię w całości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem osobą wierzącą, natomiast kiedyś zamierzam ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie ze znajomością Bibli jest bardzo cienko, ale mam w planach cale je przeczytanie. Najchetniej przeczytam Apokalipse.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym przeczytać całą Biblię, ale zawsze ten brak czasu doskwiera :(

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem szczerzę, że jeszcze nigdy nie czytałam Biblii w całości. Jedynie tyle co w szkole i w kościele. Mnie bardziej intryguje to, że ponoć nie cała Biblia została dopuszczona do znajomości ludzi. Rzekomo istnieją jeszcze inne ewangelie i księgi, które kościół z niewiadomych przyczyn ukrywa i w sumie to mnie bardzo intryguje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem buddystą, która od czasu do czasu jednak czyta fragmenty różnych dzieł religijnych i bardzo chętnie zaznajamia się z innymi wierzeniami :) Podziwiam za chęci i to, że jesteś jedną z tych nielicznych osób w chrześcijaństwie, które nie przestają jedynie na wierze ,,chodzę do kościoła więc jestem wierząca", a naprawdę chcą zaznajomić się i zrozumieć wszystko ^^

    Jako, że jestem tutaj pierwszy raz jako komentująca pozwolę sobie zostawić adres do mojego bloga - http://biblioteczka-chochlika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest na wagę złota... :) Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...